Blog

  • Tι είναι τα Podcasts;

    Tι είναι τα Podcasts;

    Πάμε σε ένα πρώτο άρθρο για τα podcasts να εξηγήσουμε κάποια βασικά για κάποιον που θέλει να καταλάβει περισσότερα. Τι είναι τα podcasts; Από που βγήκε αυτή η λέξη; Πως δουλεύουν;

    Μια σταγόνα ιστορία για τα Podcasts

    Η λέξη podcast είναι ένας συνδυασμός των λέξεων “iPod” και “broadcast“. Η πρώτη αναφορά στον όρο “podcasting” έγινε από μια στήλη στην εφημερίδα The Guardian το 2004. Η χρήση του όρου “podcast” δηλαδή προηγήθηκε της επίσημης υποστήριξης της Apple για podcasts σε iPod και iTunes.

    Συγκεκριμένα το άρθρο έγραφε:

    With the benefit of hindsight, it all seems quite obvious. MP3 players, like Apple’s iPod, in many pockets, audio production software cheap or free, and weblogging an established part of the internet; all the ingredients are there for a new boom in amateur radio. But what to call it? Audioblogging? Podcasting? GuerillaMedia?

    Ben Hammersley – The Guardian 2004

    Σήμερα λοιπόν με τον όρο podcast εννοούμε την εκπομπή ή το επεισόδιο, podcasting είναι η διαδικασία (δηλαδή λέμε ότι στο digital jam κάνουμε podcasting) και podcaster είναι αυτός που ασχολείται με το podcasting.

    Στην Ελλάδα ειδικά το 2020, όπως είχαμε αναφέρει στην Ανασκόπηση για το προηγούμενο ετος, αυξήθηκε και το κοινό που ακούγει podcast αλλά και το κοινό που δημιουργεί, ειδικά μετά τον Covid.

    Podcast όπως εκπομπές;

    Ένα podcast στη πράξη είναι μια ηχόγραφηση. Μια ηχογραφημένη εκπομπή χωρίς περιορισμό χρονικής διάρκειας. Σε αντίθεση με το live audio, το podcast είναι on-demand και είναι διάθεσιμο ακόμα και για offline αναπαραγωγή (με download).

    Αυτό προφανώς δείνει μια ευελιξία και για τον ακροατή, που μπορεί να ακούσει κάτι που τον ενδιαφέρει όπως ακούει τις αγαπημένες του playlists, αλλά και στον παραγωγό, που μπορεί να μοντάρει-βελτιώσει το περιεχόμενο του πριν ανέβει – αλλά και ακόμα αν ανέβει στο internet.

    Είναι οι ραδιοφωνικές εκπομπές podcasts;

    Το ερώτημα είναι λίγο φιλοσοφικό. Γιατί ορθά σκέφτεται κάποιος, αν μια εκπομπή στο ραδιόφωνο ανέβει σαν podcast, είναι podcast; Η σύντομη απάντηση είναι ναι, το πρόβλημα προκύπτει content-wise στο κατά πόσο ένα περιεχόμενο που έχει σχεδιαστεί για ζωντανή ακρόαση, πόσο μάλλον για το ραδιοφωνο μπορεί να είναι το ίδιο με εκπομπές που ηχογραφήθηκαν, σχεδιάστηκαν για να εξυπηρετούν το μέσο.

    Το podcast μπορεί να μην είναι επίκαιρο, να ακουστεί από το κινητό, το αυτοκίνητο, τον υπολογιστή ακόμα και χωρίς internet.

    Πως είναι διαθέσιμα τα podcasts;

    Στην αρχή τα podcasts ήταν διαθέσιμα μόνο σε κάποια sites με την μορφή του download. Η ουσιαστική αλλαγή ήρθε με τους podcast generators που σε ένα hosting δημιουργούν την κατάλληλη δομή μέσω ενός web feed.

    Αυτό το feed διαβάζεται ή δίνετε σε ένα πρόγραμμα τύπου podcatcher. Ελέγχει το feed για ενημερώσεις, κάνει λήψη των αρχείων και φυσικά αναπαράγει τα podcast και τα μεταδεδομένα τους.

    Μετά τα iTunes ξεκίνησαν να δημιουργούνται κι άλλοι τρόποι για αναπαραγωγή των podcasts. Σήμερα με ένα search στo PlayStore θα βρεις χιλιάδες εφαρμογές για το κινητό σου για αναπαραγωγή podcasts όπως τα SpotifyApple Podcasts, PocketCasts, Castbox, TuneIn, Stitcher είναι μερικές μόνο από τις διαθέσιμες εφαρμογές.

    Στη πράξη βέβαια βλέπουμε podcasts να είναι διαθέσιμα και πχ μόνο στο youtube ή μόνο σε κάποιο site (κλειδωμένα από apps δηλαδή) ή και παντού.

    Podcasts & RSS =❤️

    Στη πράξη τα podcasts κάνουν χρήση της τεχνολογίας RSS ( RDF Site Summary or Really Simple Syndication). To RSS είναι μια τεχνολογία για δημιουργία web feed. Τα RSS feeds χρησιμοποιούνται για την δημοσίευση πληροφοριών που ενημερώνονται συχνά, όπως τα blogs, ειδήσεις και podcasts.

    Ο κάτοχος του περιεχομένου δημιουργεί ένα feed με π.χ. τα άρθρα του με τίτλους, μικρή περιγραφή και link και ένας που επιθυμεί να τα προβάλει τα διαβάζει χωρίς να επισκεφτεί το site του δημιουργού.

    Με αυτην την λογική λειτουργούν σήμερα news aggregators και με σχεδόν παρόμοια λογική και οι shopping aggregators με τα product feeds.

    Ένα RSS ενός άρθρου περιλαμβάνει πλήρες ή συνοπτικό κείμενο και metadata όπως η ημερομηνία δημοσίευσης και το όνομα των authors. Έτσι λοιπόν το feed ενός podcast περιλαμβάνει όλες τις βασικές του πληροφορίες και φυσικά κάθε επεισόδιο που ανεβαίνει.

    Από το RSS σε όλο το internet

    Ένα Feed λοιπόν είναι το κλεδί για να μπορέσει να λειτουργήσει το distribution στις podcasting πλατφόρμες. Έχοντας το κλειδί στο χέρι μπορούμε να ξεκινήσουμε την προσθήκη του στους καταλόγους.

    Εφόσον αυτό το feed είναι δημόσιο (public feed) η πιθανότητα να γίνει index σε κάποια podcast directories ακόμα και χωρίς να κάνουμε τίποτα, υπάρχει. Παρόλλα αυτά το distibution σε μεγάλα directories προϋποθέτει από εμάς πολλές φορές να βάλουμε το χεράκι μας.

    Αξίζει να συνειδητοποιήσουμε την μεγάλη διαφορά των podcast. Το περιεχόμενο μας ενώ μπορεί να βρίσκεται στην δική μας κατοχή, με ένα feed δίνουμε την δυνατότητα σε χιλιάδες εφαρμογές να το αναπαράγουν. Οι χρήστες με την δυνατότητα της συνδρομής στο feed (δηλαδή το podcast μας) έχουν άμεση ενημέρωση για ένα νέο επεισόδιο.

    Public & Private Feeds

    Επί της αρχής ένα RSS feed ενός podcast αν βρίσκεται διαθέσιμο στο internet (index page) αργά ή γρήγορα θα διαβαστεί από την ίδια την Google (όταν μιλάμε ειδικά για τα Google Podcasts) αλλά το distribution στις περισσότερες πλατφόρμες ξεκινάει με manual ή automate τρόπους.

    Η προσθήκη ενός feed στους καταλόγους του Αpple Podcast (iTunes) αυξάνει την πιθανότητα να βρεθεί και σε άλλους καταλόγους, δεδομένου ότι το ίδιο Library το χρησιμοποιούν αρκετά podcast apps. Με εξαίρεση π.χ. το Spotify που έχει δικό του τρόπο.

    Αλλά, αυτό δεν σημαίνει πως ένα podcast είναι υποχρεωτικό να βρίσκεται παντού διαθέσιμο. Υπάρχουν τρόποι για να περιοριστεί το distribution χειροκίνητα ώστε π.χ. να είναι διαθέσιμο μόνο στο Spotify.

    Α και όχι μόνο αυτό. Μπορείς να δημιουργήσεις ένα private feed το οποίο να το διαθέσεις μόνο σε όποιους θέλεις εσύ. Για παράδειγμα μπορείς να δημιουργήσεις ένα private feed που θα το διαθέσεις μόνο σε όσους θες εσύ και να το ανοίγουν με χρήση κωδικού και ένα podcast app που υποστηρίζει manual προσθήκη feed.

    Κατηγορίες podcasts

    Κάτι σχεδόν Universal που ισχύει για όλα τα προγράμματα αναπαραγωγής είναι οι κατηγορίες του podcast. Κατά το setup του feed ή και αργότερα μπορούμε να επηρεάσουμε τις κατηγορίες που σχετίζεται το podcast μας. (για παράδειγμα στο digital jam έχει μεταξύ άλλων την κατηγορία marketing podcasts).

    Αυτες οι κατηγορίες διαβάζονται από τις εφαρμογές και βοηθούν στην καλύτερη οργάνωση των shows, για να είναι πιο εύκολο να μας ανακαλύψει κάποιος. Επίσης σημαντικό ρόλο παίζουν και στα trends/related.

    Μπορούν βέβαια να μεταβληθούν από εμάς όποτε θέλουμε αλλά σε κάποιες περιπτώσεις όπως πχ το Spotify η ρύθμιση τους γίνετε μέσα από το admin του στην αρχή και δεν είναι δυνατόν να αλλάξει δυναμικά.

    Ποιοι είναι οι τύποι podcast υπάρχουν;

    Φυσικά υπάρχουν πολλοί τύποι podcast εκεί έξω και δεδομένου ότι είναι ένα ανοιχτό μέσο διαμορφώνονται συνεχώς. Για παράδειγμα μπορούμε να ξεχωρίσουμε τα scripted formats (σαν ηχητικό θέατρο), τα podcast novels,τα interview format, τα Conversational/co-hosted podcast format ή ακόμα τα video podcasts.

    Πως ακούω podcasts;

    Εκτός από τον browser σου και κάποια από τα web apps που υπάρχουν εκεί έξω, ο καλύτερος τρόπος είναι τα Podcast Apps. Υπάρχουν βέβαια τα δημοφιλή Multiuse apps όπως το Spotify, τα Apple Podcasts ή το TuneIn, αλλά και αυτά που είναι σχεδιασμένα και προσανατολισμένα μόνο στο podcasting.

    Ενδεικτικά μόνο αναφέρουμε τα PocketCasts, Castbox, Google Podcasts, Podcast Addict, Stitcher κ.ο.κ.

  • Τι συμβαίνει όταν ένας χρήστης διαγράψει το Google Analytics cookie;

    Που παν οι χρήστες όταν σβήνουν τα cookies;

    Το Google Analytics χρησιμοποιεί ένα cookie για παρακολουθεί τους χρήστες. Το cookie αυτό αποθηκεύεται στον browser του χρήστη. Τι συμβαίνει όμως όταν το διαγράψει;

    Αν ο χρήστης διαγράψει τα cookies από τον browser του, το Google Analytics δεν θα είναι σε θέση να συσχετίσει τα δεδομένα συμπεριφοράς (behavior data) με τα δεδομένα που συλλέγονται (collected data.).

    Επίσης, για να συνεχίσει την παρακολούθηση, στην επόμενη επίσκεψη του χρήστη, το Analytics θα δημιουργήσει ένα νέο μοναδικό αναγνωριστικό και ένα νέο cookie του προγράμματος περιήγησης.

    Το _ga cookie έχει διάρκεια ζωής 2 χρόνια.

    Ποια Reports μπορούν να επηρεαστούν;

    Audience Overview (unique users)
    New vs Returning
    Frequency & Recency: Count of Sessions
    Frequency & Recency: Days Since Last Session
    Active Users
    Cohort Analysis
    Channels (reattributes in direct)
    Assisted Conversions
    Top Conversion Paths
    Time Lag
    Model Comparison Tool
  • Smart Bidding & Conversion Rate = L.F.E.

    Smart Bidding & Conversion Rate = L.F.E.

    Το Smart Bidding προσπαθεί με machine learning να επιτύχει τον επιθυμό στόχο για την Google Ads καμπάνια σου. Αν του πεις ότι θέλεις Target CPA 5€, θα προσπαθήσει να φέρει τόσα clicks, έτσι ώστε όταν θα φτάσει τα 5€, θα γίνει το conversion.

    Αν του πεις ότι θέλεις RoAS 500%, θα προσπαθήσει να σου φέρει τόσα clicks ώστε το conversion value να είναι το 5πλάσιο του cost.

    Σχεδόν απλά πράγματα.

    Σήμερα όμως ήθελα να γράψω για το παράδοξο του Conversion Rate στο Smart Bidding.

    Το Conversion Rate είναι ένας εξαιρετικά κρίσιμος δείκτης αλλά όσο αφήνεσαι στο Smart Bidding, και αυτό λειτουργεί αποδοτικά, γίνεται ένα metric που δεν μπορεί να συγκριθεί με τα conversion rate των άλλων (no-machine-learning) καναλιών.

    Για να καταλάβεις που το πάω, θα σου πω ενα προσωπικό παράδειγμα.

    Google Ads & Target CPA

    Σε μια Google Ads καμπάνια search που ξεκινήσε με Target CPA 30€ και conversion rate 5% έφτασε μετά από (πολύ) καιρό να λειτουργεί με Target CPA 4€ και conversion rate 12%. Υπέροχο;

    Αυτό σημαίνει όμως ότι το conversion rate βελτιώθηκε επειδή βελτιώθηκε το προϊόν ή το landing page; Όχι.

    Η Google μπορεί να κατάφερε να φέρει τους χρήστες που ιστορικά είχαν το υψηλότερο conversion rate στη σελίδα, αλλά μέχρι εκεί.

    Ο αλγόριθμος έκανε learning

    Δεν βελτιώθηκε η σελίδα, δεν βελτιώθηκε το landing page experience ή κάτι άλλο. Το μόνο που άλλαξε είναι ότι ο αλγόριθμος κατάφερε να φέρει τους χρήστες που μπορούν να φέρουν conversions πιο εύκολα και πιο φθηνά.

    Σε αυτό τώρα συνυπολόγισε τον παράγοντα του χαμηλότερου Target CPA. Είμαι με μια Search Καμπάνια σε ένα auction που το Average CPC είναι 1€. Ασχέτως του Quality Score, ας υποθέσουμε ότι και εγώ και οι ανταγωνιστές έχουν 10/10.

    Προφανώς λοιπόν, όσο ο στόχος του CPA είναι υψηλότερος, έχω περισσότερες πιθανότητες να φέρω χρήστες στο landing page. Υψηλότερο CPA μπορεί να σημαίνει περισσότερα clicks.

    Όσο o στόχος του CPA χαμηλώνει, τα clicks που θα φέρω θα πρέπει να είναι αντιστοίχως λιγότερα. Αυτό έχει ως συνέπεια και την βελτίωση του conversion rate.

    Χαμηλότερο CPA = Υψηλότερο Conversion Rate;

    Πρόχειρα αφήνω να εννοηθεί ότι χαμηλότερο CPA με λιγότερα clicks, δίνει και υψηλότερο conversion rate. Αυτό βέβαια δεν θα τολμούσα να πω ότι είναι κανόνας, γιατί όπως πάντα, το performance marketing είναι τεράστιο εξαρτάται.

    Η αλήθεια είναι πως το Smart Bidding θα καρφιτσωθεί πάνω στον στόχο που του έχεις βάλει. Στο Target CPA, στόχος είναι το CPA, ούτε το budget, ούτε τα clicks ούτε καν τα conversions.

    Συνεπώς, το υψηλότερο conversion rate μπορεί να προκύψει μετά από μια long-term διαδικασία learning.

    Σε αυτό θα συμβάλλει και η δική μας βοήθεια στο keyword targeting, στο Ad Relevance, το Quality Score και την ιστορικότητα.

    Παράδειγμα από Google Support:

    Ας υποθέσουμε ότι για κάθε 10 κλικ από έναν συγκεκριμένο ιστότοπο έχετε μία μετατροπή και κάθε κλικ κοστίζει 1 €. Αυτό σημαίνει ότι έχετε ένα ποσοστό μετατροπών 10% με συνολικό κόστος 10 € ανά μετατροπή.

    Στη συνέχεια, ας υποθέσουμε ότι οι προσφορές με CPA-στόχο άλλαξαν τις προσφορές σας, με αποτέλεσμα να διαφημιστείτε σε έναν ιστότοπο όπου πληρώσατε 0,10 € ανά κλικ, αλλά λάβατε μόνο μία μετατροπή ανά 50 χρήστες.

    Το ποσοστό μετατροπών θα μειωθεί σε μόλις 2%, αλλά το κόστος ανά μετατροπή θα μειωθεί, επίσης, σε μόλις 5 €.

     

    Σε ένα παράδειγμα πάλι, έχω μια καμπάνια με Target CPA 4€ και budget 20€/daily. Η καμπάνια έχει κάνει το learning της, πολλούς μήνες τώρα, και σε επίπεδο last 7/14/30 days είναι on target.

    Αλλά: Το ότι η Google καταφέρνει και μου φέρνει conversions με CPA 4€ δεν σημαίνει ότι φέρνει 20/4= 5 Conversions την μέρα.
    Φέρνει όσο μπορεί προσέχοντας το CPA να μείνει στον στόχο του.

    Από την στιγμή που μια Target CPA καμπάνια βελτιστοποιηθεί, θα καταφέρνει να σου φέρνει τον στόχο σου, αλλά για να το κάνει αυτό θα επιχειρήσει να φέρει λιγότερο traffic με υψηλότερο conversion rate.

    Για να το πετύχει αυτό, πολλές φορές θα αποφύγει να χαλάσει χρήματα.

    Ένα Conversion Rate μη-συγκρίσιμο

    Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι το conversion rate του paid από την στιγμή που βελτιστοποιηθεί δεν θα μπορεί να συγκριθεί με των υπολοίπων καναλιών, πράγμα που όντως συνέβει.

    Δηλαδή αν το conversion rate των Google Ads είναι 20% δεν σημαίνει ότι έχουμε μια βέλτιστη CRO σελίδα, αλλά μια βέλτιστη επιλογή audience.

    σ.σ. Προφανώς και μπορεί να συμβαίνουν και τα δύο απλά εγώ σαν αναλύω μια περίπτωση που υπήρχε μόνο ο αλγόριθμος.

    Είναι απαραίτητα κακό;

    Το να έχεις ένα κανάλι που σου φέρνει υψηλό conversion rate προφανώς δεν είναι κακο.

    Σημασία έχει εδώ να μπορέσεις να κάνεις την κατάλληλη χρονική στιγμή ένα αναλυτικό breakdown και να αξιολογήσεις όλα τα διαθέσιμα signals του smart bidding.

    Δηλαδή αν το δούμε λίγο πιο απλοϊκά. Αν είχες έναν αποδοτικό πωλητή στο κατάστημα σου, ο οποίος έφερνε υψηλότερη απόδοση από τους υπόλοιπους πωλητές, θα ήθελες να τον εξετάσεις για να μάθεις τι κάνει καλά.

    Και ακόμα περισσότερο θα ήθελες να τον βάλεις να εκπαιδεύσει τους υπόλοιπους πωλητές σου.

    Που ξεκινάει το πρόβλημα

    Αν αναλύσεις το funnel σου ή θες να ασχοληθείς με το CRO των σελίδων σου θα πρέπει να προσέξεις πως θα συμπεριλάβεις το smart bidding.

    Αν αναλύσεις το funnel βάζοντας στο ίδιο καζάνι smart bidding και όλα τα άλλα το σίγουρο είναι ότι θα έχεις μια όχι τόσο ρεαλιστική εικόνα του τι πραγματικά συμβαίνει.

    Σπάσε κατάλληλα τα κανάλια σου. Προσπάθησε να καταλάβεις τι διαφορετικό έχουν οι χρήστες που φέρνει το Smart Bidding από τους άλλους.

    Επίσης λάβε υπόψην σου ότι αν κάνεις αποδοτικές ενέργειες CRO στο landing page, θα βοηθήσεις το smart bidding να ανοιχτεί σε μεγαλύτερο audience με ότι συνεπάγεται αυτό για τα conversions σου.

    Όταν το machine learning καταλάβει ότι η σελίδα σου έχει υψηλότερο conversion rate στο Χ audience, θα αρχίσει να σου φέρει σταδιακά και περισσότερο κοινό.

  • Cross-Selling & Up-Selling: Αυτά που δεν κατάλαβες ποτέ

    Cross-Selling & Up-Selling: Αυτά που δεν κατάλαβες ποτέ

    Σήμερα θα αποκτήσουμε μια σημαντική γνώση. Θα καταλάβουμε το Cross-Selling και το Up-Selling.

    Για να ξεκινήσουμε ας εξηγηθούμε.

    Cross-Selling

    Το Cross-Selling (το λέμε και παράλληλη πώληση) αφορά το σημείο που όταν βλέπεις ένα προϊον βλέπεις και κάποια άλλα προϊόντα που έχουν κάποια σχέση με το προϊόν που βλέπεις. Ιδανικά θεωρούνται προϊόντα που ανταποκρίνονται στην επιλογή του προϊοντος που κοιτάς.

    Δηλαδή αν βλέπεις ένα iPhone 6 είναι πιθανό να θες να αγοράσεις και ένα φορτιστή iphone ή εκείνα τα περίεργα ακουστικά της Apple που μοιάζουν με μπατονέτες air pods.

    Ή αν θες να αγοράσεις μια τηλεόραση είναι πιθανό να θες να αγοράσεις και μια κεραί…αχαχαχαχα πλάκα κάνω ποιος βλέπει τηλεόραση.

    Up-Selling

    Το Up-Selling από την άλλη (ενισχυτική πώληση) είναι το εξτραδάκι που ανεβάζει την αξία του προϊόντος. Πχ. Πήρες ένα πλυντήριο και σου εμφανίζει επιλογή για έξτρα εγγύηση, εγκατάσταση (έλα υδραυλικέ να μας πάρεις τα λεφτά) ή σε πιο γαμάτο παράδειγμα πας να πάρεις ένα PC και το eShop σου προτείνει να μεγαλώσεις τις προδιαγραφές του με επιπλέον RAM ή σκληρό δίσκο.

    Μοιάζουν αρκετά αυτά τα είδη αλλά δεν είναι ίδια, όπως καταλάβατε η τεχνική του Up-Selling έχει σκοπό να αυξήσεις την τιμή του προϊόντος ενώ το cross-selling να προσθέσεις επιπλέον προϊόντα στο καλάθι σου.

    Ακολουθεί ένα συγκλονιστικό παράδειγμα από το Google Images.

    Μαζί με αυτά υπάρχει και η πιο αδιάφορη μάλλον έννοια του Related Products, που δεν μας νοιάζει και τόσο τώρα αλλά για τα τυπικά αφορά τα παρόμοια προϊόντα. Δηλαδή Αν βλέπεις φωτογραφική μηχανή των 1000€ είναι πιθανό να θες να δεις και άλλες φωτογραφικές μηχανές ίδιας αξίας ή παρόμοιων χαρακτηριστικών.

    Τώρα η φάση σοβαρεύει παιδιά

     

    Το Cross-Selling και το Up-Selling δεν ανακαλύφθηκαν από το Amazon και από το Ebay. Δεν είναι δημιούργημα του e-commerce.

    via GIPHY

    Ένα Οff-Line παράδειγμα
    Πας στο αγαπημένο σου Off-Line κατάστημα παπουτσιών. Ρωτάς τον υπάλληλο αν εχει ξεθωριασμένα ολσταράκια και σου δείχνει ένα μοντέλο.

    Εσύ τα δοκιμάζεις και εν τέλη δείχνεις σαν χιπστεροροκάς του 2015. Σκέφτεσαι ότι δεν σου αρέσουν και τόσο. Ο Έξυπνος Πωλητής καταλαβάινει ότι έχεις αρχίσει να στεναχωριέσαι και σου δείχνει τα νέα ημι-ξεθωριασμένα ολσταράκια (related) . Εσύ ενθουσιάζεσαι και λες διάολε ναι μοιάζει πολύ με αυτό που ήθελα. Τα φοράς και λες, εδώ είμαστε, Ηλία Ρίχτο.

    Και ο Πωλητής σου εξηγεί ότι τρελέ μου αυτά τα ημι-ξεθωριασμένα ολσταράκια είναι πολύ καλά, αλλά κοίτα και αυτά εδώ τα ΙΔΙΑ που κάνουν 20€ παραπάνω αλλά έχουν μια χρυσή βούλα κάτω στην άκρη γιατί είναι collectors edition (Up-Selling).

    Και ναι τα φοράς και λες εντάξει τέλος, έχεις δίκιο, είσαι ο πωλητής της χρονιάς, πάρε μου όλα τα λεφτά για αυτά τα παπούτσια, και πας ταμείο και ο παίχτης ο πωλητής σου πετάει ένα “έχουμε προσφορά 5 κάλτσες με 3€” (Cross-Selling).

    Και λες: “τι αξία έχουν 3€, φέρε 2 πακέτα και φέρε μου και αυτον τον πάτο σιλικόνης, γιατί τον είδα μόλις τώρα στο ταμείο και σκέφτηκα ότι θα ήταν καλό να πάρω και ένα πάτο να έχω”.

    Και έτσι λοιπόν το Cross-Selling & το Up-Selling γίνεται στην Off-Line ζωή.

    (αναδημοσίευση από παλιότερο post που είχα γράψει το 2017)

  • Linkwise Affiliates: Εγγραφή & Πρώτα βήματα για Publishers

    Linkwise Affiliates: Εγγραφή & Πρώτα βήματα για Publishers

    Είσαι content creator; Έχεις blog; Publisher το λέμε στο πιάτσα. Αν δημιουργείς περιεχόμενο στο internet έχεις ακούσει λογικά για το affiliate marketing μέσα από affiliate networks. Σε αυτό το άρθρο θα μιλήσουμε για την περίπτωση της Linkwise [link].

    Πρακτικά το affiliate network δίνει την δυνατότητα να συνδεθείς με προγράμματα affiliates συνεργατών του. Αυτό συνήθως γίνετε με links, banners ή και product feeds. Κάθε affiliate πρόγραμμα συμμετέχει με προμήθεια % της αγοράς που θα προκύψει ή με flat προμήθεια.

    Θα δούμε για το πως μπορεί οποιοσδήποτε creator/publisher να εγγραφεί στη Linkwise και να βγάλει χρήματα μέσα από το content που δημιουργεί. Ουσιαστικά μιλάμε για το πως να γίνεις Affiliate.

    Τι είναι η Linkwise;

    Η Linkwise είναι το πρώτο και μεγαλύτερο Affiliate Network στην Ελλάδα. Την στιγμή που γράφουμε αυτό το άρθρο στον κατάλογο της Linkwise συμμετέχουν περισσότερα από 480 προγράμματα. Από eshops μέχρι lead generation sites.

    Τα Affiliate Networks είναι ο ευκολότερος τρόπος να κάνεις affiliate marketing όταν ειδικά δεν υπάρχουν Affiliate platforms από τις ιδίες τις εταιρίες που επιθυμούν. Υπάρχουν πολλές υπηρεσίες που έχουν δικές τους πλατφόρμες εσωτερικά χωρίς να συμμετέχουν σε affiliate network (συνήθως δίνουν και καλύτερες προμήθειες).

    Η Linkwise είναι ένας μεσάζων καθώς παρεμβάλεται μεταξύ του Affiliate & του Advertiser μέσω της πλατφόρμας της και του tracking που αναλαμβάνει και για τις δύο πλευρές.

    Content Creators/Publishers & Linkwise

    To να γραφτείς στο Linkwise ως publisher δεν είναι δύσκολο. Αρχικά προϋποθέτει από εσένα να έχεις κάποιο network για να χρησιμοποιήσεις τα affiliate links, banners, feeds. Αυτό μπορεί να είναι ένα blog, μία email list, social media αλλά και PPC Ads.

    Πάμε να δούμε παρακάτω τα βήματα για να κάνεις αίτημα για εγγραφή Affiliate στην Linkwise ως Publisher/Content Creator.

    Εγγραφή στη Linkwise

    Αρχικά ξεκινάς την διαδικασία εγγραφής εδώ

    1ο βήμα τα στοχεία χρήστη:
    Συμπληρώστε τα στοιχεία λογαριασμού, προσωπικά στοιχεία, διεύθυνση και στοιχεία πληρωμής. Υπάρχει η δυνατότητα να μην προσθέσετε τώρα τρόπο πληρωμής, αλλά θα πρέπει να βάλετε ΑΦΜ όπως και να έχει.

     

     

    2ο βήμα τα στοχεία προώθησης:
    Εδώ είναι το σημείο που πρέπει να γράψεις τους τρόπους με τους οποίους θα κάνεις affiliate marketing με την linkwise. Μπορείς να προσθέσεις websites, PPC Channels, Social Media/Communities και Email/Newsletter.

    Σε κάθε ένα πρέπει να προσθέσεις μια περιγραφή. Έχε στο νου σου ότι μπορείς να προσθέσεις και αργότερα κάποιους επιπλέον τρόπους προώθησης. Αλλά για να αυξήσεις την πιθανότητα να εγκριθεί η αίτηση σου, καλύτερα να προσθέσεις από την αρχή τους βασικούς σου τρόπους.

    Μην ξεχάσεις να ελέγξεις τους όρους και να πατήσεις αποδοχή πριν κάνεις κλικ στην αποστολή αίτησης.

    Αυτό ήταν! Τώρα πρέπει να περιμένεις 2-3 ημέρες για να δεις αν η αίτηση σου για affiliate στην Linkwise θα εγκριθεί (ή θα απορριφθεί).

    Εφόσον λοιπόν η αίτηση σου εγκριθεί θα λάβεις ένα email “Έγκριση αίτησης εγγραφής στο Linkwise Affiliate Network” το οποίο θα περιλαμβάνει το Affiliate ID σου.

    Το Affiliate ID είναι της μορφής CDXXXXXX, και είναι αυτό που θα προστεθεί σε όλα τα links που θα παίρνεις από τα διαθέσιμα προγράμματα, ώστε πρακτικά να καταλαβαίνει το Affiliate Network ότι προέρχονται από εσένα.

     

    Affiliates Προγράμματα

    Όταν λοιπόν ολοκληρώσεις την εγγραφή σου μπορείς να δεις τα διαθέσιμα προγράμματα πατώντας από το μενού Προγράμματα-> Όλα τα προγράμματα

    έπειτα θα εμφανιστεί η σελίδα με όλα τα προγράμματα στο Linkwise Network, εκεί θα βρεις και την αναζήτηση για να ψάξεις ανά κατηγορία, όνομα, τύπο προγράμματος, χώρα.

    Υπάρχουν affiliate προγράμματα τόσο από e-commerce sites όσο και lead generation. Ο κατάλογος ξεπερνάει τους 489 διαφημιζόμενους.

    Δίπλα από κάθε πρόγραμμα θα δεις τις στήλες Conv.Rate, EPC, %εγκρ, χρόνος έγκρισης, Flat προμ, % προμ & ημ. ενεργοποίησης. όπως παρακάτω:

    Επεξήγηση πληροφοριών

    • Conversion Rate: Το Conversion Rate του προγράμματος στο δίκτυο
    • EPC: Το Earnings per Click του προγράμματος στο δίκτυο
    • % εγκρ.: Το ποσοστό των πωλήσεων που εγκρίνονται (γίνονται Validated), από τον διαφημιζόμενο
    • Χρόνος εκγρ.: Ο μέσος χρόνος μέσα στον οποίο ο διαφημιζόμενος ανανεώνει το status των πωλήσεων (από Pending σε Validated ή Cancelled)
    • Flat προμ.: To ποσό προμήθειας που προσφέρει ο διαφημιζόμενος στον affiliate (εφόσον υπάρχει)
    • % προμ.: Το ποσοστό προμήθειας που προσφέρει ο διαφημιζόμενος στον affiliate (είναι η πιο σύνηθης μορφή προμήθειας)
    • Ημ. ενεργ.: Ημερομηνία ενεργοποίησης του προγράμματος στο δίκτυο

    Μέσα στη σελίδα κάθε προγράμματος μπορείτε να δείτε περισσότερες πληροφορέις σχετικά με τους όρους αλλά και τις προμήθειες. Με κλικ στο button προσθήκη, θα προστεθεί στα προγράμματα σου.

     

    Flat Προμήθεια & % Προμήθεια

    Τα affiliate προγράμματα με flat προμήθεια, πρακτικά δίνουν ένα συγκεκριμένο ποσό για κάθε επιτυχημένη αγορά/lead. Ενώ τα προγράμματα που χρησιμοποιούν ποσοστό προμήθειας σου δίνουν το αντίστοιχο ποσοστό που αντιστοιχεί σε μια πετυχημένη αγορά.

    Για παράδειγμα αν το ποσοστό προμήθειας είναι 10%, αυτό σημαίνει οτι σε μια ολοκληρωμένη αγορά 10€ αντιστοιχεί 1€ κέρδος στον λογαριασμό σου.

    Διάρκεια Cookie

    Κάθε πρόγραμμα έχει στους όρους του μια συγκεκριμένη διάρκεια cookie. Το πιο συνηθισμένο είναι το cookie 30 ημερών. Αυτό σημαίνει ότι ο χρήστης που θα μπει από το affiliate link σου παίρνει ένα cookie αντίστοιχων ημερών ώστε και σε περίπτωση που η αγορά δεν γίνει με last-click, εσύ να πάρεις το ποσοστό της προμήθειας.

    Για παράδειγμα, αν σας δώσω ένα link για το eshop της Volcano που έχει κάψουλες Nespresso και το ανοίξετε, αν μέσα στις επόμενες 30 μέρες αγοράσετε από το eshop εγώ δεν θα χάσω την προμήθεια που μου δίνει το πρόγραμμα. Γιατί το πρόγραμμα έχει διάρκεια cookie 30 ημερών.

    Όροι προγραμμάτων

    Κάθε πρόγραμμα έχει όρους που μπορεί να διαφέρουν. Στην καρτέλα όροι υπάρχουν διαφορετικά tabs που πρέπει να δείτε πριν τρέξετε κάποια affiliate ενέργεια.

    Όροι: Τρόποι Προώθησης

    Στο πρώτο tab μπορείτε να ελέγξετε ποιος τρόπους επιτρέπει το κάθε συγκεκριμένο affiliate πρόγραμμα. Συγκεκριμένα αν μπορείτε να το προωθήσετε με: Social Media, Cashback sites (links με χρηματικό κίνητρο στους χρήστες), Incentivised traffic (μη χρηματικό κίνητρο), Email/Newsletter, Content sites

    Όροι PPC

    Στο 2ο tab υπάρχουν οι όροι που ισχύουν για PPC (Pay per Click) διαφήμιση στο Google Ads, Facebook Ads κτλ. Συγκεκριμένα μπορείτε να δείτε για κάθε πρόγραμμα:

    • Επιτρέπεται στους affiliates να στέλνουν traffic απευθείας στο site του διαφημιζόμενου;
    • Επιτρέπεται η χρήση του brand name στο display URL;
    • Επιτρέπεται η χρήση του brand name στον τίτλο ή στο κείμενο της διαφήμισης;
    • Επιτρέπεται στους affiliates να ΜΗΝ προσθέσουν το brand name στα negative keywords τους;
    • Επιτρέπεται οι affiliates να κάνουν bid στο brand name, σε misspelling αυτού ή σε οποιονδήποτε παρεμφερή όρο (variations);
    • Επιτρέπεται οι affiliates να κάνουν bid σε όρους που περιέχουν το brand name μαζί με άλλες λέξεις (π.χ. δώρα Days4u);
    • Επιτρέπεται οι affiliates να κάνουν PPC διαφήμιση στα social media;

    Άλλοι Όροι

    Στο 3ο tab υπάρχουν άλλοι όροι που μπορεί να έχει θέσει ο διαφημιζόμενος προς τους affiliates.

    Links & Banners για προγράμματα της Linkwise

    Από την σελίδα κάθε προγράμματος αν κάνετε κλικ αριστερά στο μενού Δημιουργικά θα σας ανοίξει μια σελίδα με τα διαθέσιμα banners & links. Έτσι αν πατήσετε δεξιά στο <> (λήψη κώδικα) θα σας εμφανιστεί το html ή το url για το εκάστοτε δημιουργικό.

    Τώρα αν θέλετε να πάρετε το URL για μια συγκεκριμένη σελίδα ή προϊον μπορείτε να χρησιμοποιήσετε από το μενού Links/Εργαλεία το Δημιουργία deeplinks αλλά προσωπικά σας προτείνω έναν εναλλακτικό τρόπο

    Χρήση του Linkwise Chrome Extension

    To chrome extension της Linkwise σας βοηθάει να μετατρέπεται αυτόματα κάποιο url που έχετε ανοιχτό στο tab σας σε deepink με εγκατεστημένο προσωπικό σας Affiliate ID. Επιπλέον λειτουργεί μόνο σε σελίδες που έχουν διαθέσιμο πρόγραμμα , προϋπόθεση πάντα να έχετε κάνει και εγγραφή στο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Μπορείτε να το βρείτε εδώ

    Πως θα αξιοποιήσω τα προγράμματα ως Affiliate;

    Προφανώς τα πράγματα δεν είναι πανεύκολα. Χρείαζεται ιδιαίτερη προσοχή στο πως θα χρησιμοποιήσεις το affiliate marketing στο κοινό σου.

    Αρχικά δες την περίπτωση του να έχεις ήδη content που συγκεντρώνει μεγάλη οργανική επισκεψιμότητα και μπορεί να έχει affiliate links.

    Μερικά παραδείγματα:

    • Μια κριτική βιβλίου που είχες γράψεις μπορεί να έχει το link για αγορά από κάποιο πρόγραμμα
    • Ένα άρθρο σου για μια υπηρεσία που βρίσκεται ήδη με affiliate πρόγραμμα μπορεί να έχει ένα affiliate link
    • Ένα youtube video που περιγράφεις ή κάνεις unboxing κάποιο προϊον είναι χρήσιμο να έχει κάποιο affiliate link στη περιγραφή

    Γενικά απότι κατάλαβες είναι σημαντικό να αξιοποιήσεις σωστά το περιεχόμενο σου. Αν το κάνεις με τρόπο που εξυπηρετείς την ανάγκη του χρήστη (great content+great product/service) η περίπτωση του να πάει καλά όλο αυτό είναι μεγάλη.

    Αν επιλέξεις τον δρόμο του να δημιουργήσεις περιεχόμενο με βάση κάποιο affiliate link/πρόγραμμα πρόσεξε αρκετά τον τρόπο σου και κυρίως να μην ξεφύγεις από το γεγονός ότι πρέπει να δημιουργείς πάντα υπέροχο, χρήσιμο content.

  • Έρευνα του GRECA για το E-commerce εν μέσω Covid-19

    Σήμερε δόθηκε στη δημοσιότητα μια έρευνα που έκανε η GRECA την περίοδο 18-21/3 σε 307 επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Μπορείτε να δείτε την έρευνα εδώ ή παρακάτω σε εικόνες

    Το ποσοστό των επιχειρήσεων που δήλωσαν ότι τους επηρέασε η πανδημία είναι τεράστιο.

    Απόλυτα ρεαλιστικά τα πιο πάνω δεδομένα, ενδιαφέρον ότι ευνοήθηκαν τα παιχνίδια/βιβλία. Προσωπικά περιμένω μεγάλες αλλαγές αυτην την εβδομάδα και στα είδη γυμναστικής.

  • Digital Marketing & Covid-19: Πρώτη Ανάλυση

    Digital Marketing & Covid-19: Πρώτη Ανάλυση

    Ας συζητήσουμε λίγο σήμερα για το τι συμβαίνει στο digital marketing και την αγορά αυτές τις μέρες. Τι δεδομένα έχουμε μαζέψει και τι αλλαγές πρέπει να κάνουμε για να ανταποκριθούν τα business και τα ad accounts μας στην Covid-19 εποχή.

    Σε προηγούμενο post δώσαμε ιδέες/συμβουλές για το πως θα δουλεύουμε καλύτερα σε work at home λόγω του Covid-19.

    Πως επηρεάστηκε η αγορά με την πανδημία

    Οποιοδήποτε business έχει σχέση με τον τουρισμό αυτην την στιγμή είναι σε μια πολύ κακή φάση. Και όταν μιλάμε για την μια χώρα που στηρίζει την οικονομία της σε μεγάλο βαθμό από τον τουρισμό, το θέμα πονάει.

    Η πτώση στη ζήτηση ξεκινάει από τις άδειες αεροπορικές πτήσεις και καταλήγει σχεδόν σε οτιδήποτε, από ξενοδοχεία, airbnb, εστιατόρια κτλ. Αυτό ήταν αναπόφευκτο.

    Δείτε πόσο απότομα έπεσαν οι αναζητήσεις για ξενοδοχεία στην Ελλάδα σε σύγκριση με την αύξηση των αναζητήσεων που αφορούν τα κρούσματα του κορονοϊού στην Ελλάδα μέσα σε μια βδομάδα πρακτικά

    Την ίδια στιγμή την τελευταία βδομάδα στο εξωτερικό, υπάρχει μια αύξηση σε αναζητήσεις για cheap flights. Τραγικό ή όχι, δεδομένης της μείωσης των τιμών σε αεροπορικά, κάποιοι σκέφτονται ήδη την επόμενη μέρα.

     

    To search query “cheap flights right now” είχε ένα rise +350% σε μια βδομάδα. Έχουν δημιουργηθεί εκατοντάδες queries τύπου “cheap flights coronavirus”, “cheap flights because of coronavirus” κτλ.

    Τι σημαίνει όμως αυτό; Στο Wordstream αναφέρουν:
    “Υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για το μέλλον, ειδικά όταν το κόστος πτήσεων είναι χαμηλό. Γνωρίζοντας αυτό, εστιάστε μακροπρόθεσμα. Διαφημίστε ταξίδια ή δραστηριότητες σε περιοχές χαμηλού κινδύνου και δώστε πρόσθετο περιεχόμενο σχετικά με τα ταξίδια και τις δραστηριότητες που εξακολουθούν να είναι ασφαλή. ” Πολλά travel industries έχουν προσανατολιστεί ήδη στο 2021.

    Στα δικά μας τώρα, πιστεύω πως η τουριστική βιομηχανία τουλάχιστον για το καλοκαίρι θα στηριχτεί περισσότερο στους εγχώριους τουρίστες. Από το μένουμε σπίτι θα πάμε στο μένουμε ελλάδα δηλαδή.

     

    Μην περιμένετε να αλλάξει η αγορά, χρειάζεται προσαρμογή στο τι είναι profitable, τώρα.

    Προσαρμογή στις αλλαγές και εστιάστε σε ότι μπορεί να φέρει κέρδος για το travel business άμεσα.

    Ε-commerce & Covid-19

    Ο κλάδος της λιανικής (που δεν έχει σχέση με τρόφιμα, απορρυπαντικά) έχει προφανώς πονέσει αυτές τις μέρες καθώς οι προτεραιότητες των ανθρώπων αλλαξαν.

    Την Τετάρτη 18/3 θα κλείσουν -επίσημα- τα φυσικά καταστήματα λιανικής. Κρατήστε αυτην την ημερομηνία.

    Η λογική μας λέει ότι το e-commerce θα επιστρέψει τις επόμενες μέρες πιο δυνατό. Μεγάλα καταστήματα όπως Public, Media Markt, Buldoza, Πλαίσιο προχώρησαν σε ενέργειες για δωρεάν μεταφορικά για τις on-line αγορές – Περιττό να σας πω ότι αυτό με τα δωρεάν μεταφορικά θα είναι το κύμα των ημερών.

    Εξετάζοντας την περίπτωση της Ιταλίας, που είναι πιο μπροστά από εμάς στη καραντίνα, βλέπουμε το search term “online αγορές” * στα google trends να έχει κορυφωθεί την προηγούμενη βδομάδα. Αυτό το λέω για να χαρείτε λίγο, ο κόσμος θα επιστρέψει στις καταναλωτικές του συνήθειες σιγά-σιγά.

    *στα Ιταλικά acquisti online

    acquisti online (online αγορές) search term trend στην ιταλία

    Οι κερδισμένοι & προβληματισμένοι

    On-Line Φαρμακεία & Supermarket ζούνε πρωτόγνωρα σκηνικά καθώς ενώ ο τζίρος τους έχει ανέβει, αυτό έγινε απροσδόκητα γρήγορα με αποτέλεσμα να έχουν προβλήματα με supply, delivery, και διεκπεραίωσης των παραγγελιών.

    Ειδικά τα On-Line Supermarkets παρότι έκαναν το grow που περίμεναν χρόνια, βρίσκονται σε ένα κρίσημο σημείο καθώς το μέλλον και η στρατηγική τους θα δείξει αν θα καταφέρουν να μεγαλώσουν το μερίδιο τους έναντι των off-line supermarkets

    Παράλληλα γεννήθηκε μια καινουργια κατηγορία με first-timers, δηλαδή χρήστες που έκαναν κάτι online για πρωτη φορά.

    Όπως θα δείτε παρακάτω στο πίνακα οι κυρίαρχες κατηγορίες των First-Timers είναι : Online Medical Consultansy (ιατρικές συμβουλές online), online εκπαίδευση, Work from home Apps/Software,Paying for digital entertainment service, Livestream app, social e-commerce/community group purchase, Buying home fitness, equipment, online banking

     

    Χρήσιμα data & links

    Η Ogilvy δημοσίευσε ένα ενδιαφέρον report πρόσφατα, το “Making brands matter in turbulent times: HOW TO STEER BRANDS THROUGH A CRISIS. Beyond COVID-19” (μπορείτε να βρείτε όλο εδώ)

    Σημαντικά links επίσης για διάβασμα:

    How the Coronavirus (COVID-19) Pandemic Is Affecting Small Businesses & Marketers

    What The Coronavirus (COVID-19) Means For Marketers

  • Ένας Digital Ninja με Work at Home

    Ένας Digital Ninja με Work at Home

    Σε όποιο κομμάτι του Digital Marketing και αν δουλεύεις αυτές τις μέρες λογικά ζείς το απόλυτο work at home λόγω του Covid-19. Τις μέρες που η οικονομία γνωρίζει πρωτόγνωρο σοκ, το digital marketing συνεχίζει.

    Ας κάνουμε ένα διάλλειμα από το hands-on digital marketing και ας δούμε αρχικά πως πρέπει και μπορούμε να δουλεύουμε πιο παραγωγικά, δημιουργικά και άνετα από το σπίτι.

    Αρχικά μην ξεχάσεις να πλύνεις τα χέρια σου.

    Work at home like a pro

    Τήρησε την ρουτίνα σου

    ΟΚ προφανώς και όταν δουλεύεις από το σπίτι μπορείς να κοιμηθείς λίγο παραπάνω, αλλά προσπάθησε να κρατήσεις την ρουτίνα σου. Βάλε ξυπνητήρι, φάε πρωϊνό, πλύσου, ντύσου και γενικά κάνε ότι κάνεις πριν πας στη δουλειά. Μπορεί να σε βοηθήσει το app Focus To-Do: Pomodoro Timer & To Do List

    Φτιάξε το workplace σου

    Οι περισσότεροι (όχι όλοι) δεν μπορούν να δουλέψουν σε χώρους του σπιτιού που έχουν συνδυάσει με την ψυχαγωγία ή την χαλάρωση. π.χ. στο σαλόνι. Φτιάξε το γραφείο σου όπως σε κάνει χαρούμενο να δουλεύεις.

    Ενημέρωσε τους συγκάτοικους σου

    Είτε πρόκειτε για την οικογένεια σου, σχέση σου είτε τους συγκατοίκους σου, θέσε κανόνες για να δουλέψεις αρμονικά μαζί τους. Ενημέρωσε πότε δουλεύεις, ποιος είναι ο χώρος σου, πότε θα κάνεις διάλειμμα ώστε να μην σε ενοχλούν και αποπροσανατολίζουν τις ώρες εργασίας.

    Μην ξεχάσεις τους συναδέλφους σου

    Slack, Teamwork, Skype, Messenger ότι και αν χρησιμοποιείτε στο γραφέιο βάλτω λίγο παραπάνω στη ζωή σου. Μη ξεχνάς να επικοινωνείς με τους συναδέλφους όπως θα επικοινωνούσες αν ήταν παραδίπλα. Θα σε βοηθήσει να κρατήσεις το engage, αλλά και να έχετε επαφή με το τι συμβαίνει στη δουλειά που κάνετε.

    Δώσε την προσοχή σου στα video-calls

    Εκτός του ότι είναι άσχημο κάποιος να μιλάει και εσύ να scrollάρεις ή να κάνεις multitasking, εφόσον έχεις ένα video-call δώσε την προσοχή σου στο συνομιλητή σου για να μη χαθεί το νόημα σε αυτό.

    Προγραμμάτισε τα breaks σου

    Τήρησε τα breaks/launch breaks που είχες στο γραφείο. Μην το παρακάνεις.

    Παρήγγειλε Delivery

    Σε καταλαβαίνω, το delivery στο γραφείο πάντα μου φαίνεται καλύτερο. Μιας και τα ντελίβερι θα συνεχίσουν να δουλεύουν ειδικά τώρα, ρίξτο στα Delivery Apps.

     

    Χρησιμοποίησε μια 2η οθόνη

    Ξέρω ότι είναι δύσκολο μερικές φορές, αλλά η αλήθεια είναι ότι μια έξτρα οθόνη θα σε βοηθήσει να αυξήσεις την παραγωγικότητα σου έως 30%. Θα μπορούσε να είναι και ένα tablet με ανοιχτό το slack ή κάποιο task managment.

    Βγες μέχρι το μπαλκόνι/παράθυρο

    Μια μικρή αλλαγή σκηνικού μπορεί να συμβάλει στην τόνωση της δημιουργικότητας και της παραγωγικότητας.

    Προτίμησε τις on-line αγορές

    Ακόμα και όταν το work-at-home σταματήσει, μην αγχωθείς να τρέχεις στα super markets. Ως άνθρωπος του digital κάνε το χρέος σου και προγραμμάτισε τα μη-επείγοντα ψώνια σου να έρθουν στο σπίτι χωρίς να θέσεις σε κίνδυνο εσένα και άλλους.
    Μπορείς να δοκιμάσεις τα On-Line Supermarkets e-Fresh, Kritikos-Easy, AB- Βασιλόπουλος, Care Market

     

    Keep safe και σε περίπτωση που δεν νιώσεις καλά επικοινώνησε με το γιατρό σουΔες αναλυτικές οδηγίες για τον covid-19 εδώ

  • Πως βελτιώσαμε τα GA stats του DigitalJam

    Πως βελτιώσαμε τα GA stats του DigitalJam

    Σε προηγούμενο post σας είχα γράψει σχετικά με το bounce rate & το average session duration.

    Εν ολίγης είπαμε ότι τα δεδομένα που βλέπουμε στο Google Analytics ενδέχεται να μην είναι απόλυτα σωστά αν δεν έχουμε σετάρει κάποια goals/events.

    Πάμε τώρα να δούμε τι κάναμε στα Google Analytics του DigitalJam.gr και σε 7 μέρες βελτιώσαμε το bounce rate στο 28% (από 43%) και αυξήσαμε το Average Session Duration +47%, μέσα από το παρακάτω case.

    Δημιουργία goals στο Google Analytics

    Αρχικά χρειαστήκαμε να φτιάξουμε κάποια απλά goals με βάση τον χρόνο παραμονής στη σελίδα. Ουσιαστiκά λέμε στο Google Analytics να ενεργοποιήσει μόνο του ένα goal με βάση την διαρκεια της εκάστοτε περιόδου σύνδεσης.

    Γιατί event goal χρόνου;

    Στη περίπτωση μας αν δημιουργήσουμε goals ανά 5, 10, 15 λεπτά, θα είμαστε σίγουροι ότι δεν βλέπουμε εγκατάλειψη αν κάποιος μείνει τουλάχιστον 5 λεπτά σε μια σελίδα, ακόμα και αν κλείσει το tab μετά, ενώ δημιουργούμε μεγαλύτερα goal χρόνου για να έχουμε υψηλότερη επιτυχία να μην χάσουμε ένα καλό session duration.

    Σκεφτείτε ότι στη περίπτωση μας έχουμε και το podcast, είναι σημαντικό για εμάς, κάποιος επισκέπτης να μένει πάνω από 15λεπτά σε μια σελίδα του επεισοδίου, καθώς σημαίνει και ότι (λογικά) άκουγε. Αντίστοιχα κάτι τέτοιο σημαίνει και για ένα μεγάλο άρθρο.

    Ο ευκολότερος τρόπος να το κάνεις αυτό χωρίς να χρειαστεί να μπεις στο Tag Manager, είναι μέσα από ίδιο το Google Analytics.

    Πηγαίνουμε λοιπόν στην Διαχείριση, και στο επίπεδο προβολής (view) πατάμε στο μενού Στόχοι (Goals).

    Έπειτα όπως και στο video παρακάτω, επιλέγουμε custom goal, και στη συνέχεια διάρκεια, όπου στο τελευταίο βήμα γράφουμε τον χρόνο σε ώρες-λεπτά-δευτερόλεπτα.

    Έτσι λοιπόν δημιουργούμε όσα goal χρόνου χρειαζόμαστε με βάση τις ανάγκες του site. Όσο περισσότερο πιέσουμε χρονικά σε συντομότερα διαστήματα, τόσο περισσότερο θα μειώσουμε την πιθανότητα για bounce rate. ΑΛΛΑ αν έχουμε πολλά σύντομης διάρκειας goals θα έχουμε και χαμηλό average session duration.

    Στη περίπτωση του Digitaljam.gr ξεκινήσαμε όπως είπαμε με 3 goals χρόνου για Διάρκεια Περιόδου σύνδεσης 5 λεπτών, 10 λεπτών και 15 λεπτών.

    Δημιουργία Scroll Depth Event με Tag Manager

    Παρότι ο χρόνος μπορεί να φαίνεται μια χαρά από μόνος του, χρειαζόμαστε το scroll depth event για με μετρήσουμε με βάση το scroll του χρήστη στις σελίδες μας.

    Αυτό το παράδειγμα είναι η ιδανική λύση και για one-page web sites.

    Στη δική μας περίπτωση θέλουμε να έχουμε event με βάση το αν ο χρήστης έφτασε στο 50% της σελίδας και στο 90%. Γιατί όχι 100%; Θα ρωτήσει κάποιος, ε γιατί συνήθως εκεί είναι το footer.

    Θα χρειαστεί λοιπόν αρχικά να χρησιμοποιήσουμε τον Google Tag Manager. Σε αυτό το post θα θεωρήσουμε πως το έχετε ήδη εγκατεστημένο.

    Μπαίνουμε στο Workspace, και πηγαίνουμε στα Variables.

    Εκεί πρέπει να ενεργοποιήσουμε αν δεν υπάρχει ήδη, το Scroll Depth Threshold, από την μενού Configure πάνω δεξιά.

    Έπειτα πηγαίνουμε να δημιουργήσουμε ένα Tag με Type Google Analytics: Universal Analytics. Ορίζουμε Track Type: Event και δίνουμε τα category, action που θέλουμε. Στο label μπορείτε να προσθέσετε το variable {{Page URL}} ώστε να επιστρέφει το εκάστοτε page url της σελίδας που ενεργοποιήθηκε (προαιρετικό). Τέλος στο Google Analytics settings  επιλέγουμε το {{Ρυθμίσεις Google Analytics}} .

    Στο Trigger τώρα θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε το variable Scroll Depth Threshold που κάναμε configure πριν. Εκεί επιλέγουμε Vertical Scroll Depths και βάζουμε το ποσοστό που μας ενδιαφέρει πχ 50.

    Αν μας ενδιαφέρει μπορούμε να επηρεάσουμε το This trigger fires on ώστε να μην κάνει action σε όλες τις σελίδες αλλά συγκεκριμένες.

    Μόλις κάνουμε submit και publish τα tags/triggers/variables που φτιάξαμε είμαστε έτοιμοι από το Tag Manager. Σωστό εδώ είναι να χρησιμοποιήσουμε το preview mode για να δούμε αν το event που φτιάξαμε όντως κάνει fire.

    Εισαγωγή Event στο Google Analytics

    Από την διαχείριση του Google Analytics, πηγαίνουμε στα Goals και κάνουμε προσθήκη νέου στόχου. Εκεί επιλέγουμε custom -> events και προσθέτουμε τα πεδία category, action που ορίσαμε προηγουμένως στο Tag Manager.

    Αυτό ήταν. Συνεχίζουμε για τα υπόλοιπα events.

    Τι αλλαγή μας έφερε εμάς στο DigitalJam σε 7 μέρες

    Τα παραπάνω stats αφορούν χρονική περίοδο 7 ημερών σε σύγκριση με το προηγούμενο διάστημα.

  • Bounce Rate & Avg Session Duration: Τα μετράς σωστά;

    Bounce Rate & Avg Session Duration: Τα μετράς σωστά;

    Οι περισσότεροι γνωρίζουμε την έννοια του Bounce Rate και του Average Session Duration στο Google Analytics, ως δύο πολύ σημαντικά metrics που αφορoύν την συμπεριφορά του χρήστη σε σχέση με την σελίδα μας.

    Πάμε όμως να τα αναλύσουμε λίγο περισσότερο.

    Είναι τόσο κακό να βλέπω υψηλό bounce rate;

    Spoiler: Όχι πάντα.

    Σενάριο 1Η αρχική σελίδα του website μας έχει υψηλό bounce rate
    Άρα πολλές περίοδοι σύνδεσης (sessions) δεν προχώρησαν σε άλλες σελίδες του site. Άρα σε αυτό το σενάριο ναι είναι πολύ κακό. Υπάρχουν ενεργοί σύνδεσμοι στη homepage;

    Σενάριο 2: Το blog post μου έχει υψηλό bounce rate
    Άρα πολλές περίοδοι σύνδεσης (sessions) όταν μπήκαν στο συγκεκριμένο blog post δεν προχώρησαν σε κάποιο άλλο μέρος του site ή δεν αλληλεπίδρασαν με το post. Χμ, λίγο αλλάζει τώρα ε;

    Από την στιγμή που δεν “δελεάσαμε” τον χρήστη με inbound links, related posts κτλ να δει κάποια άλλη σελίδα του site μας μας είναι άγνωστο, αν η περίοδος σύνδεσης του χρήστη ήταν μεγάλη, δηλαδή αν το διάβασε.

    Αν μπήκατε σε αυτό το άρθρο από κάποιο facebook post και κλείσετε το tab χωρίς να κάνετε τίποτα στο blog, για το Google Analytics του DigitalJam.gr: είστε μια εγκατάλειψη με session duration 0”.

    Αν φτάσατε όμως μέχρι εδώ, σας έχουμε καταγράψει με το scroll depth event. Περισσότερα για αυτό λίγο πιο κάτω.

    Το σημαντικό που θέλω να κρατήσετε είναι ότι δυστυχώς, όσα sites δεν έχουν events, ώστε να δημιουργούν κάποια έξτρα αλληλεπίδραση, βλέπουν το Bounce Rate λάθος.

    Αλλά όχι μόνο το Bounce Rate, και το Average Session Duration.

     

    Και αυτό είναι πρόβλημα για τα data που βλέπουμε στο Reporting.

    Με ποιός τρόπους μπορώ να διορθώσω το Bounce Rate και το Average Session Duration σε πιο ρεαλιστικά νούμερα;

    ¨Οτι site και να έχεις μπορείς να βρεις ποια είναι τα events που μπορείς να δημιουργήσεις, σου αναγράφω μερικά παραδείγματα:

    • Φτιάξε κάποιο scroll depth event, για όταν ο χρήστης φτάνει στο 50% ή στο 90% της σελίδας (γιατί όχι και τα δύο;)
    • Φτιάξε κάποιο timer event με βάση το χρόνο που θεωρείς ιδανικό (πχ 3 λεπτά)
    • Πρόσθεσε περισσότερα Call-to-Actions στη σελίδα
    • Περισσότερα inbound links, related products/posts
    • Custom Events με βάση την περίπτωση σου.

    ℹ Χρήσιμο εργαλείο που θα σε βοηθήσει στις περισσότερες από τις παραπάνω περιπτώσεις είναι ο Google Tag Manager.

    Ανέλυσε τις ανάγκες σου με βάση τι περιμένεις από τον χρήστη να κάνει σε κάθε σελίδα σου που μπορεί να θεωρεί ένα μικρό goal.

    Σκοπός σε κάθε περίπτωση είναι να κάνεις performance τα goals σου. Αν το ανώτερο duration goal σου είναι 10λεπτά, και βλέπεις να ολοκληρώνεται συχνά, ίσως πρέπει να φτιάξεις ένα μεγαλύτερης διάρκειας.

    Καθώς όσοι φτάνουν στα 15′ και φεύγουν, ίσως σου αφήνουν ένα duration 10 λεπτών. Όποιος δηλαδή ήταν ο χρόνος από το τελευταίο τους event.

    Η περίπτωση των One-Page Sites

    Τα One-Page web sites είναι αυτά που συνήθως έχουν το μεγαλύτερο πρόβλημα με το bounce rate & το average session duration. Σε περίπτωση που έχετε ένα one-page πρέπει σίγουρα να τοποθετήσετε κάποια events για να έχετε καλύτερα data.

    Το πιο συνηθισμένο είναι σίγουρα το scroll depth event.
    Αλλά σίγουρα το one-page σας μπορεί να έχει και click events, video views, duration και ότι εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες του business.
    (π.χ lead form)