Οι περισσότεροι γνωρίζουμε την έννοια του Bounce Rate και του Average Session Duration στο Google Analytics, ως δύο πολύ σημαντικά metrics που αφορoύν την συμπεριφορά του χρήστη σε σχέση με την σελίδα μας.
Πάμε όμως να τα αναλύσουμε λίγο περισσότερο.
Είναι τόσο κακό να βλέπω υψηλό bounce rate;
Spoiler: Όχι πάντα.
Σενάριο 1: Η αρχική σελίδα του website μας έχει υψηλό bounce rate
Άρα πολλές περίοδοι σύνδεσης (sessions) δεν προχώρησαν σε άλλες σελίδες του site. Άρα σε αυτό το σενάριο ναι είναι πολύ κακό. Υπάρχουν ενεργοί σύνδεσμοι στη homepage;
Σενάριο 2: Το blog post μου έχει υψηλό bounce rate
Άρα πολλές περίοδοι σύνδεσης (sessions) όταν μπήκαν στο συγκεκριμένο blog post δεν προχώρησαν σε κάποιο άλλο μέρος του site ή δεν αλληλεπίδρασαν με το post. Χμ, λίγο αλλάζει τώρα ε;
Από την στιγμή που δεν “δελεάσαμε” τον χρήστη με inbound links, related posts κτλ να δει κάποια άλλη σελίδα του site μας μας είναι άγνωστο, αν η περίοδος σύνδεσης του χρήστη ήταν μεγάλη, δηλαδή αν το διάβασε.
Αν μπήκατε σε αυτό το άρθρο από κάποιο facebook post και κλείσετε το tab χωρίς να κάνετε τίποτα στο blog, για το Google Analytics του DigitalJam.gr: είστε μια εγκατάλειψη με session duration 0”.
Αν φτάσατε όμως μέχρι εδώ, σας έχουμε καταγράψει με το scroll depth event. Περισσότερα για αυτό λίγο πιο κάτω.
Το σημαντικό που θέλω να κρατήσετε είναι ότι δυστυχώς, όσα sites δεν έχουν events, ώστε να δημιουργούν κάποια έξτρα αλληλεπίδραση, βλέπουν το Bounce Rate λάθος.
Αλλά όχι μόνο το Bounce Rate, και το Average Session Duration.
Και αυτό είναι πρόβλημα για τα data που βλέπουμε στο Reporting.
Με ποιός τρόπους μπορώ να διορθώσω το Bounce Rate και το Average Session Duration σε πιο ρεαλιστικά νούμερα;
¨Οτι site και να έχεις μπορείς να βρεις ποια είναι τα events που μπορείς να δημιουργήσεις, σου αναγράφω μερικά παραδείγματα:
- Φτιάξε κάποιο scroll depth event, για όταν ο χρήστης φτάνει στο 50% ή στο 90% της σελίδας (γιατί όχι και τα δύο;)
- Φτιάξε κάποιο timer event με βάση το χρόνο που θεωρείς ιδανικό (πχ 3 λεπτά)
- Πρόσθεσε περισσότερα Call-to-Actions στη σελίδα
- Περισσότερα inbound links, related products/posts
- Custom Events με βάση την περίπτωση σου.
ℹ Χρήσιμο εργαλείο που θα σε βοηθήσει στις περισσότερες από τις παραπάνω περιπτώσεις είναι ο Google Tag Manager.
Ανέλυσε τις ανάγκες σου με βάση τι περιμένεις από τον χρήστη να κάνει σε κάθε σελίδα σου που μπορεί να θεωρεί ένα μικρό goal.
Σκοπός σε κάθε περίπτωση είναι να κάνεις performance τα goals σου. Αν το ανώτερο duration goal σου είναι 10λεπτά, και βλέπεις να ολοκληρώνεται συχνά, ίσως πρέπει να φτιάξεις ένα μεγαλύτερης διάρκειας.
Καθώς όσοι φτάνουν στα 15′ και φεύγουν, ίσως σου αφήνουν ένα duration 10 λεπτών. Όποιος δηλαδή ήταν ο χρόνος από το τελευταίο τους event.
Η περίπτωση των One-Page Sites
Τα One-Page web sites είναι αυτά που συνήθως έχουν το μεγαλύτερο πρόβλημα με το bounce rate & το average session duration. Σε περίπτωση που έχετε ένα one-page πρέπει σίγουρα να τοποθετήσετε κάποια events για να έχετε καλύτερα data.
Το πιο συνηθισμένο είναι σίγουρα το scroll depth event.
Αλλά σίγουρα το one-page σας μπορεί να έχει και click events, video views, duration και ότι εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες του business.
(π.χ lead form)
Leave a Reply