Home ThinkStuff Είναι η Αθήνα πόλη για ενοικιαζόμενα Scooters & Ποδήλατα;

Είναι η Αθήνα πόλη για ενοικιαζόμενα Scooters & Ποδήλατα;

14 second read
0
0
398

Λογικά έχετε πάρει χαμπάρι πως έξω στο κόσμο η ενοικίαση ηλεκτροκίνητων scooter & ποδηλάτων έχει πάρει φωτιά. Πρόσφατα πήραμε χαμπάρι ότι η Lime σχεδιάζει την “εισβολή” της στην ελληνική αγορά, ενώ παράλληλα παρόμοια εγχειρήματα έχουν ξεκινήσει ήδη από τον ΗΡΩΝ, την eBike share, την Cyclopolis, την iBike και το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Ενθαρρυντικά όλα αυτά αλλά υπάρχει το εξής πρόβλημα

Στο σύνολο τους οι ελληνικές προσπάθειες για κοινόχρηστα ποδήλατα έχουν καθημερινή εφαρμογή κυρίως για τουρίστες, χαλαρά Σαββατοκύριακα Αθηναίων & πιτσιρίκια. Στο σύνολο τους είναι δύσκολο να εξυπηρετήσουν ανθρώπους που θέλουν ένα ενδιάμεσο ή απευθείας μέσο για να πάνε στη δουλειά τους, και τώρα ας εξηγήσω τι εννοώ.

Η ΑΝΑΓΚΗ ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕ ΤΑ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ/SCOOTER

Η φιλοσοφία πίσω από τα κοινόχρηστα ποδήλατα/scooter στο εξωτερικό – είναι πως αποτελεί κυρίως ένα ενδιάμεσο μέσο μεταφοράς στην πόλη. Δηλαδή ένα μέσο που θα σε βοηθήσει να πας πιο γρήγορα μέχρι το μέσο μαζικής μεταφοράς πχ ΜΕΤΡΟ ώστε να είναι πιο εύκολη η πρόσβαση για όσους δεν χρησιμοποιούσαν μέσα μεταφοράς λόγω απόστασης από τους σταθμούς. Μάλιστα η εκνευριστική καινοτομία της τρέλας ήταν όταν ξεκίνησαν να δίνουν την δυνατότητα εταιρίες όπως η Lime και η Bird να πετάς το scooter στο πεζοδρόμιο μόλις τελειώσει η διαδρομή, όχι δηλαδή σε κάποιο σταθμό συγκέντρωσης.

ΕΔΩ ΑΘΗΝΑ

Στην Αθήνα αν και έχουν γίνει κάποιες προσπάθειες η πόλη να γίνει πιο φιλική στο ποδήλατο, το πράγμα δεν ρολάρει(sic). Και πως να πεις δηλαδή ότι είναι μια πόλη φιλική για το ποδήλατο όταν δεν είναι ούτε για τους πεζούς της.

Αλλά ακόμα και αν προσπεράσουμε το γεγονός ότι πρέπει να είσαι κομάντο για να χρησιμοποιείς το ποδήλατο στην Αθήνα, το βασικότερο πρόβλημα για να το κάνεις αυτό σήμερα είναι οι σταθμοί βάσης. Ποια η πιθανότητα να σε βολεύει να πάρεις ποδήλατο από έναν σταθμό βάσης και να το παρκάρεις κιόλας σε αντίστοιχο σταθμό βάσης κοντά στην εργασία ή στο μέσο μεταφοράς σου; (για να μη χρειάζεται δηλαδή να πας βόλτα δηλαδή εσύ το ποδήλατο)

Εδώ βέβαια υπάρχει μια λύση με τα ποδήλατα που κλειδώνουν χωρίς να βρίσκονται σε σταθμό βάσης (μέσω του app), το όποιο προσπαθώ να καταλάβω ακόμα αν λειτουργεί από την EasyBike καθώς διαβάζω:

 Τα τελευταία τρία χρόνια, έχει γίνει μια μεταβολή απ’ τα συστήματα που κλειδώνουν σε φυσικό σημείο, στα συστήματα που λειτουργούν με ελεύθερα ποδήλατα, τα οποία έχουν όλη την εξυπνάδα και τα electronics, και μπορούν να κλειδώσουν σε μια κλειδαριά που είναι πάνω στο ποδήλατο, και να ξεκλειδώσουν με μια εφαρμογή, χωρίς να χρειάζεται να είναι κλειδωμένα σε φυσικό σημείο. Υπάρχουν ζώνες στάθμευσης, αλλά δεν υπάρχουν φυσικές κλειδαριές για να κλειδώσει κάποιος το ποδήλατό του. Το σύστημα έχει GPS, GPRS, καταγράφονται τα χιλιόμετρα, η θέση του, ενώ υπάρχουν και sensors ώστε να ξέρουμε εάν υπάρχει πτώση κτλ. 

Διαβάζοντας το παραπάνω κατάλαβα ότι κλειδώνουν μόνα τους αλλά πρέπει να τα επιστρέψεις στην ζώνη στάθμευσης και όχι κλειδώνουν και κάτω από το σπίτι σου. Σωστά δεν κατάλαβα ρε παιδιά;

ΤΑ ΠΡΟΑΣΤΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΛΥΣΗ

Αν κάποιοι μπορούν να διαμορφώσουν ευκολότερα τις συνθήκες για να λειτουργήσει αυτό είναι οι δήμοι γύρω από την Αθήνα και τα προάστια. Πρακτικά βλέπεις ήδη πως προσπαθούν να το υλοποιήσουν σε ένα βαθμό, λίγο άναρχα πολλές φορές, αλλά και πάλι λόγω καλύτερων υποδομών μπορούν να πετύχουν ευκολότερα.

Το 2019 ίσως είναι το έτος που θα δούμε να ανθίζει η φάση με τα κοινόχρηστα ποδήλατα, το κύμα που ξεκίνησε εκτός Ελλάδος έφερε πολλούς να σκέφτονται να επενδύσουν στο εγχείρημα. Μένει να δούμε πως θα υλοποιηθεί όλο αυτό στη πράξη.

Ποια η γνώμη σας; Χρησιμοποιείτε ή έχετε χρησιμοποιήσει κοινόχρηστο-ενοικιαζόμενο ποδήλατο;

Load More Related Articles
Load More By Dimitris Zacharakis
Load More In ThinkStuff

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Σε ένα κόσμο που το κλικ κοστίζει, γιατί να μην πληρώνεις την πώληση;

Όλοι μάλλον ξέρουν ότι το να κλικάρεις μια διαφήμιση αποτελεί την ενεργοποίηση ενός ολόκλη…