Home Debugging Σε ένα κόσμο που το κλικ κοστίζει, γιατί να μην πληρώνεις την πώληση;

Σε ένα κόσμο που το κλικ κοστίζει, γιατί να μην πληρώνεις την πώληση;

36 second read
0
0
250

Όλοι μάλλον ξέρουν ότι το να κλικάρεις μια διαφήμιση αποτελεί την ενεργοποίηση ενός ολόκληρου μηχανισμού στο internet. Δεδομένου ότι κλικάρω σε μια διαφήμιση για προϊον/υπηρεσία, εκείνη την στιγμή, ο διαφημιζόμενος χρεώνεται ένα X ποσό , ο διαφημιστής κερδίζει ένα Χ ποσό και μερικές φορές (στη περίπτωση του Dispay), αυτός που νοίκιασε το placement παίρνει ένα μικρό Χ ποσό. Αυτή η διαδικασία είναι άκρως πετυχημένη αν εγώ που έκανα κλικ στη διαφήμιση φέρω και έσοδα στον διαφημιζόμενο. Σε αντίθετη περίπτωση, όλα πήγαν σχεδόν χαμένα.

Η Facebook & η Google κάνουν προσπάθειες για εδώ και καιρό ώστε ο γνώμονας βελτιστοποίησης προβολής μια διαφήμισης να είναι ο στόχος (δηλαδή η αγορά). Αυτό είναι κάτι που συμβαίνει εδώ και καιρό, βέβαια ο «αλγόριθμος» δεν είναι Θεός. Υποτίθεται ότι θα έπρεπε να είχαμε καλύτερους μηχανισμούς σήμερα που θα προβλέπουν την διάθεση για αγορά των χρηστών ώστε η χρέωση του διαφημιζόμενου να είναι ανάλογη της επιτυχίας. Σίγουρα είμαστε πιο κοντά απ’ ότι πριν 2 χρόνια (ίσως περισσότερο στο facebook) αλλά η διαφημιστική αγορά μοιάζει να μεγαλώνει πιο γρήγορα από την εμπειρία του κάθε αλγόριθμου. Το γεγονός ότι στα διαφημιστικά κανάλια επιτρέπεται να υπάρχει αυτή η manual αναρχία (sic), κάνει τα πράγματα πιο περιπετειώδη για τους digital managers και τα Channels.  Η Google & η Facebook σίγουρα θα ήταν περισσότερο χαρούμενες αν όλοι οι digital managers δούλευαν αποκλειστικά με τους αυτοματισμούς τους και άφηναν στο έλεος του κάθε αλγόριθμου την φάση να ρυθμιστεί μόνη της.

Η Facebook το έχει καταφέρει στα Ads περισσότερο είναι η αλήθεια καθώς καθιερώθηκε μέσα από τα εργαλεία βελτιστοποίησης της, αλλά και γιατί έτσι και αλλιώς λίγα πράγματα σε αφήνει να πειράξεις. Στο Google Adwords η προσπάθεια να γίνει στροφή στο auto-bidding φαίνεται στα μάτια της Google. Προσπαθεί με αγωνία και ματάκια κουταβιού να πείσει τους Managers ότι «ε κοίτα έχω ένα καταπληκτικό Auto Target CPA*, δοκίμασε το είναι καλό».  Εδώ πρέπει να εξηγήσω κάτι, τα Auto- bidding της Google δεν είναι χάλια, απλά δεν είναι και τόσο αξιόπιστα. Σου δημιουργούν την ψευδαίσθηση ότι πάνε καλά και πριν το καταλάβεις σταματάνε να κάνουν πωλήσεις και σου λένε ότι «δεν μπορώ να δουλέψω καλά γιατί δεν έχω πωλήσεις». Δεν θέλω να κράξω την Google, ξέρω ότι προσπαθεί πολύ αλλά την συμπαθώ περισσότερο σε επίπεδο hands on ακόμα παρά σε auto.

Το μεγαλύτερο next big thing που ίσως βοηθήσει στην άνοδο χρήσης των αυτοματισμών θα είναι το πραγματικό Cost per CPA. Το να πληρώνεις δηλαδή την πώληση και όχι τα κλικ. Αυτό, σε ένα βρώμικο web που το CPC** ανεβαίνει σαν την στάθμη της θάλασσας είναι υπέροχο. Αλλά θέλει χρόνο. Επί της ουσίας μιλάμε για Affiliate Marketing . Αλλά κοιτώντας μόνο την ελληνική αγορά προσπαθείς να καταλάβεις πόσο γρήγορα θα δουλέψουν αυτά τα μοντέλα;

 

*CPA: Cost per acquisition = Κόστος απόκτησης Πελάτη
**CPC: Cost per click = Κόστος ανά κλικ

Load More Related Articles
Load More By Dimitris Zacharakis
Load More In Debugging

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Το Spotify άλλαξε τον τρόπο που ακούμε μουσική

15 Μήνες με Spotify και ο τρόπος που ακούω και ανακαλύπτω μουσική έχει αλλάξει. Κοιτάξτε ν…