Home Debugging 10 Λέξεις σχετικές με το Digital Advertising που ντρέπεσαι να ρωτήσεις τι σημαίνουν

10 Λέξεις σχετικές με το Digital Advertising που ντρέπεσαι να ρωτήσεις τι σημαίνουν

38 second read
0
0
77
10 Λέξεις σχετικές με το Digital Advertising που ντρέπεσαι να ρωτήσεις

Βαρέθηκες να ακούς τους φίλους σου που ασχολούνται με το Digital Marketing, να πετάνε λέξεις όπως CTR, CPC, CPM σε άκυρες στιγμές και εσύ να μην καταλαβαίνεις τι εννοούν; Νομίζεις ότι σε κοροϊδεύουν όταν λένε ότι έχεις χαμηλό CTR; ΜΗΝ ΑΠΕΛΠΙΖΕΣΑΙ

Το Backspace δίπλα σου για άλλη μια φορά σου εξηγεί 10 κλασσικές λεξούλες σχετικές με τα Google Adwords-Facebook Ads,  όπως κανείς άλλος δεν μπορεί να σου εξηγήσει.

 

CTR

Εστω ότι έχεις μαγαζί στην Ερμού και περνάει κόσμος και χαζεύει την βιτρίνα σου (χαζεύει=impression), αν υποθέσουμε ότι κάθε μέρα την χαζεύουν 100 άνθρωποι και από αυτούς οι 10 θα μπούν και μέσα έχεις CTR 10% (ότι μπήκαν δεν σημαίνει ότι ψώνισαν κιόλας).

 

CPC

Αν είχες ένα τύπο έξω από το μαγαζί σου για PR και τον πλήρωνες μόνο για όσους βάλει μέσα στο μαγαζί σου, θα το λέγαμε ότι σημαίνει Cost Per Customer. Αλλά στη πραγματικότητα σημαίνει Cost per Click και αφορά το κόστος των κλικ όσων μπήκαν στο μαγαζί σου.

 

CPM

Αν πλήρωνες τον PR που λέγαμε πριν, για όσους πει για το μαγαζί σου (ας πούμε για τα 1000 άτομα) θα υπήρχε ένα ενδεικτικό κόστος ανά χίλιους πελάτες (όπου πελάτες=impressions). To CPM είναι το κόστος προβολής για αυτά τα χίλια άτομα. (όχι αγοράς)

 

IMPRESSIONS

Ως impressions εννοούμε τις προβολές που έχει μία διαφήμιση. Βέβαια όπως καταλαβαίνεις τι να το κάνεις να το ότι σε βλέπουν 100,000 άνθρωποι αν κάνεις δεν σου δίνει σημασία; Βέβαια ανοικτό το ενδεχόμενο να θέλεις απλά την προβολή ασχέτως, στη δεδομένη στιγμή, αποτελέσματος, γιατί έτσι. Δεκτό.

 

QUALITY SCORE

Εστω ότι πουλάς ντομάτες Φωκίδας αλλά επειδή η ζήτηση για τις δικές σου ντομάτες Φωκίδας δεν είναι η αναμενόμενη, το παίζεις μάγκας και

1. Ψαρεύεις κόσμο που δεν ψάχνει ντομάτες Φωκίδας και ψάχνει ντομάτες Κρήτης ή ακόμα χειρότερα αγγούρια Σαλαμίνας
2. Δεν φτάνει που ψαρεύεις κόσμο που δεν ψάχνει τις ντομάτες σου, του λες ψέματα και στη διαφήμιση.
3. Το μαγαζί σου όταν φτάνουν να αγοράσουν τις ντομάτες είναι απαράδεκτο, δεν τους δείχνεις τις ντομάτες που μπήκαν να αγοράσουν ή τους δείχνεις κάτι που δεν έχει απόλυτη σχέση με αυτό που τους διαφήμισες (πχ πλαστικές ντομάτες Φωκίδας)

Ε, όλα αυτά θα σου χαρίζαν ένα χαμηλό Quality Score.

 

CONVERSIONS

Λίγο περίεργη φάση το Conversion γιατί μπορεί να σημαίνει διαφορετικά πράγματα για τον καθένα. Το πιο κλασσικό είναι να σημαίνει μια πώληση σε κάποιο μαγαζί. Αλλά μπορεί να σημαίνει και:

  • Η αλληλεπίδραση ενός επισκέπτη με το μαγαζί σου
  • Η επικοινωνία με κάποιο πελάτη
  • Και βασικά σχεδόν τα πάντα που έχουν σχέση με την συμπεριφορά του χρήστη/πελάτη

 

REMARKETING

Είναι αυτό που όταν μπαίνεις σε ένα κατάστημα να δεις κάτι, αλλά δεν αγοράσεις, ο πωλητής σε ακολουθεί για Χ μέρες όπου πας από πίσω με μια τεράστια ταμπέλα για να σου θυμίζει ότι επισκέφθηκες το μαγαζί. Τόσο φυσιολογικό.

 

DYNAMIC REMARKETING

Παρόμοια φάση με το Remarketing αλλά σκέψου ότι τώρα ο πωλητής όχι μόνο σε ακολουθεί για Χ μέρες αλλά σου θυμίζει και τι είχες δει στο μαγαζί τότε. (#Creepy)

BOUNCE RATE

Μπορεί να μπαίνουν 10 άτομα στο μαγαζί σου αλλά αν βγαίνουν μετά από 10 δεύτερα μήπως κάτι κάνεις λάθος; Το Bounce Rate είναι ποσοστό, όσο χαμηλότερο τόσο καλύτερα φυσικά. Στην Offline ζωή ένα διαφημιστικό φυλλάδιο θα μπορούσε να έχει υψηλό Bounce Rate γιατί ο κόσμος που θα έσκαγε στο μαγαζί μετά, δεν έβρισκε αυτό που περίμενε… ή το κατάστημα ήταν τόσο τραγικό που είπε ένα «θα περάσω αργότερα» και δεν πέρασε ποτέ.  Στα ελληνικά το λέμε και ποσοστό εγκατάλειψης.

CLICKS

Σοβαρα τώρα δεν ξέρεις τι είναι το κλικ;

 

 

Load More Related Articles
  • Netflix & Chill: White Rabbit Project

    Αν σας άρεσε το Mythbusters μπορείτε να χαρείτε. Μπορεί να o Jamie και ο Adam να σταμάτησα…
  • 5 Αγαπημένα Web Tools

    Καθημερινά όταν ανεβάζουμε, γράφουμε ή γενικά φτιάχνουμε κάτι έχουμε ανάγκη από κάποια εργ…
  • almanako backspace

    Αλμανάκο μας είπες ψέματα

    Όσοι μικροί λάτρευαν τα Κόμιξ της Disney δεν υπάρχει περίπτωση να μην γνωρίζουν το περιοδι…
Load More By Dimitris Zacharakis
Load More In Debugging

Check Also

Αγαπημένες Συσκευές που ΔΕΝ πρέπει να πάρεις μαζί σου στις διακοπές

ΠΡΩΤΑ ΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΓΡΑΦΟΥΜΕ Αυτό είναι το κείμενο που θα ήθελες να είχες διαβάσει πριν π…